Vi använder cookies för att ge dig den bästa möjliga upplevelsen. De gör det också möjligt för oss att analysera användarbeteende för att ständigt förbättra webbplatsen för dig.
412 kr | ||
Slut i lager | ||
Slut i lager |
529 kr | ||
Lagerstatus: Finns i butiken, skickas inom 24h vardagar |
Är det inte förvånansvärt att kunder som använder telefonen i butiken handlar för 30 % mer än andra kunder? Och visste du förresten att prisskyltar med rabatten skriven ovanför det ordinarie priset gör att kunden underskattar rabattens storlek.
Här får du göra en djupdykning i de senaste femtio årens forskning om marknadsföring inom detaljhandeln. I boken beskrivs en modell för hur kunderna fattar beslut i en butik. Därefter presenteras en rad olika experiment och fältstudier med utgångspunkt i butiker. Författarna visar hur den psykologiska beslutsmodellen och forskningsresultat praktiskt kan tillämpas för att utveckla butikens sortiment, butiksmiljö och prisupplevelse.
Den andra upplagan är uppdaterad med:
Om författarna
Jens Nordfält och Carl-Philip Ahlbom är forskare vid Handelshögskolan i Stockholm. Jens arbetar sedan många år med forskning och utbildning inom butiksmarknadsföring på ICA och samarbetar med de flesta större detaljister och leverantörer i Sverige. Carl-Philip är doktorand i butiksmarknadsföring och bedriver forskning i samarbete med företag som H&M och ICA.
Är det inte förvånansvärt att kunder som använder telefonen i butiken handlar för 30 % mer än andra kunder? Och visste du förresten att prisskyltar med rabatten skriven ovanför det ordinarie priset gör att kunden underskattar rabattens storlek.
Här får du göra en djupdykning i de senaste femtio årens forskning om marknadsföring inom detaljhandeln. I boken beskrivs en modell för hur kunderna fattar beslut i en butik. Därefter presenteras en rad olika experiment och fältstudier med utgångspunkt i butiker. Författarna visar hur den psykologiska beslutsmodellen och forskningsresultat praktiskt kan tillämpas för att utveckla butikens sortiment, butiksmiljö och prisupplevelse.
Den andra upplagan är uppdaterad med:
Om författarna
Jens Nordfält och Carl-Philip Ahlbom är forskare vid Handelshögskolan i Stockholm. Jens arbetar sedan många år med forskning och utbildning inom butiksmarknadsföring på ICA och samarbetar med de flesta större detaljister och leverantörer i Sverige. Carl-Philip är doktorand i butiksmarknadsföring och bedriver forskning i samarbete med företag som H&M och ICA.
Författare: | Nordfält, Jens |
ISBN: | 9789147113484 |
Förlag: | Liber |
Språk: | Svenska |
Antal sidor: | 359 |
Utgiven: | 2018 |
Vikt: | 798 gram |
Bandtyp: | Häftad |
Författare: | Nordfält, Jens | Antal sidor: | 359 |
Förlag: | Liber | Språk: | Svenska |
Utgiven: | 2018 | Vikt: | 798 gram |
ISBN: | 9789147113484 | Bandtyp | HäFTAD |
Författare: | Nordfält, Jens | Översättare: | ISBN: | 9789147113484 | |
Förlag: | Liber | Språk: | Svenska | Antal sidor: | 359 |
Utgiven: | 2018 | Vikt: | 798 gram | Bandtyp | HäFTAD |
Mail: info@studentbokhandel.se
Telefon: 033-10 67 27
Adress:
Borås Studentbokhandel AB
Allégatan 6
503 32 Borås
måndag | 10:00-17:00 lunchstängt 13-14 |
tisdag | 10:00-17:00 lunchstängt 13-14 |
onsdag | 10:00-16:00 lunchstängt 13-14 |
torsdag | 10:00-16:00 lunchstängt 13-14 |
fredag | 10:00-13:00 |
Borås Studentbokhandel använder cookies för att samla in och behandla uppgifter. Genom att klicka "Godkänn" bekräftar du att du har läst vår cookie- och integritetspolicy och att du samtycker till vår användning av cookies och liknande tekniker.
Här kan du läsa mer om vår användning av cookies: Cookiepolicy och Integritetspolicy.